17 lipca 2007

Nowe strategie marketingu produktów innowacyjnych Technorati Profile

Eksperci firmy Rolad Berger przedstawili raport dotyczący nowego modelu sprzedaży leków na rynku Europejskim. Badanie zostało przeprowadzone na 251 ekspertach branży farmaceutycznej z ponad 40 firm w Europie.

Model mixer to odpowiedź na silną presję leków generycznych -
"Leki generyczne powoduja kaskadę konsekwencji, takich jak redukcja cen i utrata udziałów rynkowych".
W ogólnym uproszczeniu, model proponuje zwiększenie elastyczności w sprzedaży, nowe kanały komunikacji, przeniesienie ciężaru kontaktu z lekarzami na kontakt z beneficjentem końcowym i opiekunem, więcej usług w ochronie zdrowia oraz nacisk na sprzedaż grup produktów.

Reakcja na prezentowany stan rzeczy ma swoje odzwiercidlenie w sposobie zarządzania. Jest to przede wszystkim redukcja Field Forece i aktywności sprzedażowych o 1/3 w dużych firmach oraz zwiększenie sił sprzedażowych w firmach średnich.
Jeśli chodzi o narzędzia relizacji strategii, respondenci wskazują na kanały interaktywne i programy wspierające kontakty lekarz-pacjent. W tym wypadku mogą to być programy wykorzystujące narzędzia eHealth czyli platformy internetowe wspierające terapie i edukujące pacjenta.

źródło: www.medicalnet.brog.pl

Roland Berger

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Powered By Blogger
Strona e-framacja.blogspot.com jest skierowana do grupy osoób związanych zawodowo z marketingiem farmaceutycznym. Celem strony jest prezentacja rozwiązań e-marketingu medycznego skierowanego do lekarza, farmaceuty, pacjenta i opiekuna. Informacje udostępniane na niej służą wsparciu / poprawie kontaktów między pacjentem i lekarzem, a nie ich zastąpieniu.