Model mixer to odpowiedź na silną presję leków generycznych -
"Leki generyczne powoduja kaskadę konsekwencji, takich jak redukcja cen i utrata udziałów rynkowych".W ogólnym uproszczeniu, model proponuje zwiększenie elastyczności w sprzedaży, nowe kanały komunikacji, przeniesienie ciężaru kontaktu z lekarzami na kontakt z beneficjentem końcowym i opiekunem, więcej usług w ochronie zdrowia oraz nacisk na sprzedaż grup produktów.
Reakcja na prezentowany stan rzeczy ma swoje odzwiercidlenie w sposobie zarządzania. Jest to przede wszystkim redukcja Field Forece i aktywności sprzedażowych o 1/3 w dużych firmach oraz zwiększenie sił sprzedażowych w firmach średnich.
Jeśli chodzi o narzędzia relizacji strategii, respondenci wskazują na kanały interaktywne i programy wspierające kontakty lekarz-pacjent. W tym wypadku mogą to być programy wykorzystujące narzędzia eHealth czyli platformy internetowe wspierające terapie i edukujące pacjenta.
źródło: www.medicalnet.brog.pl
Roland Berger
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz