Dane statystyczne, które zostały opublikowane pochodzą głównie z zasobów internetu oraz zasobów firmy HealthWay.
Lekarze
Badanie PROMOtest przeprowadzone przez firmę Dendrite w 2005 r. na podstawie nakwiększych Polskich portali medycznych.
Ponadto, z badania przeprowadzonego przez firmę Acxiom w 2005 roku, wynika że 35% lekarzy wymienia komputer i internet jako jego hobby. Zakładając, że przeciętny lekarz z Europy (Polski rynek był brany pod uwagę) spędza 4 godz. i 10 min. [1] tygodniowo na poszukiwaniu informacji medycznej, to potencjał tej grupy zawodowej jest wystarczający, by aktywować e-marketing medyczny.
Jak lekarze wykorzystują swój czas w internecie? [2]
- 83% korzysta z portali specjalistycznych
- 71% korzysta z portali czasopism medycznych
- 69% przeszukuję wyszukiwarki literatury medycznej
- 61% korzysta z portali branży medycznej
- 52% poszukuje informacji o produktach
Farmaceuci
Ta grupa docelowa również zaliczana jest do aktywnie wykorzystujących internet. W większości przypadków, odbywa się to w czasie pracy. Farmaceuci poszukują głwównie informacji związanych z wykonywanym zawodem. [3]PacjenciObecnie w Poslce mamy ok. 11,5 mln internautów powyżej 15 roku życia. Tym samym zajmujemy 9. miejsce w Europie. Jeśli chodzi o odsetek populacji to wynosi on 29% [4] (dla przykładu nr. 1 Szwecja ma 74,7%).
Spośród 11,5 mln internautów 2/3 zna sieć jako źródło informacji o zdrowiu, chorobach i problemach zdrowotnych. 20% z nich uważa, że jest to bardzo ważne źrodło informacji. 1/3 polaków korzysta z informacji medycznych, a 50% z nich korzysta częściej niż raz w miesiącu. [6]
Źródła: [1];[2] Debiac Consultants 2006; [3] Korzystanie z Internetu medycznego przez farmaceutów - apteki śieciowe (próba 150) - badanie Peppermint Medical 2005; [4] SMG/KRC NetTruck, grudzień 2006; [5] Internet World Stats, styczeń 2007; [6] Korzystanie z internetu medycznego przez mieszkańców Polski w 2005 roku - badanie sondażowe na próbie 1027 mieszkańców Polski, eHealth Trends
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
OdpowiedzUsuń