15 grudnia 2011

2 edycja raportu: Potencjał Internetu - profesjonaliści służby zdrowia i ich zachowania w Internecie

GfK Polonia przeprowadziła w październiku i listopadzie br. kolejną falę badania wśród lekarzy POZ, specjalistów oraz farmaceutów, w którym wzięło udział n = 1 000 respondentów. Ważnym elementem raportu jest wpływ aktywności e-marketingowej na zwyczaje zawodowe, ale także jaka jest wśród nich popularność portali. Tutaj sugerowałbym robić podział na portale o tematyce ogólnomedycznej i portale specjalistyczne. MP.pl niezmiennie numerem 1.



Pojawia się także ranking "Aktywność firm farmaceutycznych w Internecie". Pytanie brzmiało: Chcieliśmy teraz poprosić o wskazanie firmy farmaceutycznej, której aktywność w Internecie jest najbardziej Pana/i zdaniem widoczna.?


1. GSK - (gratulacje Panie Danielu!)
2. Polpharma - (gratulacje Panie Grzegorzu!)
3. Servier
4. Sanofi - (gratulacje Pani Wando!)
5. Lilly

Kto pamięta wyniki prezentowane przez Pana Trybulca z Sanofi, ten zauważy różnicę w pozycjach poszczególnych graczy. Ale skład Top 5 się nie zmienia. Ja ze swojej strony ciszę, że Lillka przy tak wąskich specjalizacjach i MSH 1,2% jest w pierwszej piątce.

Jak widać, GFK zaczyna tworzyć stałą edycję raportu. Mam nadzieję, że agencja będzie również starała się w większym stopniu kłaść nacisk na rozpoznawanie satysfakcji użytkowników - więcej informacji o charakterze jakościowym mile widziane.

Raport z wynikami badania zawiera informacje m.in. na temat:
- sposobów wykorzystania Internetu przez lekarzy i farmaceutów,
- najczęściej odwiedzanych przez nich miejsc w Internecie,
- częstości i sposobu korzystania z portali specjalistycznych,
- udziału lekarzy i farmaceutów w szkoleniach internetowych,
- oraz inne informacje pomocne w planowaniu budżetu marketingowego.

Obszerne analizy wyników zostały opracowane w podziale na:
- lekarzy POZ,
- specjalistów,
- farmaceutów,

Część raportu do pobrania tutaj:

http://www.gfk.pl/imperia/md/images/gfkpolonia/raporty/raport.pdf

Jeśli macie pytania, sugestie, wątpliwości - piszcie na forum. Pan Mariusz Jędrzejewski, GfK HealthCare Department Director - postara się na nie Państwu odpowiedzieć.

Dyskusja na Facebook:
http://www.facebook.com/groups/497833295229/

Dyskusja na GoldenLine.pl"
http://www.goldenline.pl/forum/ehealth/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Powered By Blogger
Strona e-framacja.blogspot.com jest skierowana do grupy osoób związanych zawodowo z marketingiem farmaceutycznym. Celem strony jest prezentacja rozwiązań e-marketingu medycznego skierowanego do lekarza, farmaceuty, pacjenta i opiekuna. Informacje udostępniane na niej służą wsparciu / poprawie kontaktów między pacjentem i lekarzem, a nie ich zastąpieniu.