Firma DT Associates opublikowała dane o strategicznej "postawie" firm farmaceutycznych wobec szeroko pojętej dziedziny - Digital Excellence. W skład analizy wyszczególniono cztery główne kryteria, takie jak Assess, Launch, Accelerate, Optimize...
- Assess (wizja firmy; inspiracja pracowników przez kolegów z wyższego szczebla; zdolność do pomiaru i oceny wyników Digital teamu);
- Launch (posiadanie planu strategicznego; egzekucja wdrożenia planu; zdolność do adaptacji projektów w kontekście innych zmian wewnętrznych i zewnętrznych - change agent role);
- Accelerate (zarządzanie kompetencjami pracowników; zdolności do pełnego wykorzystania potencjału narzędzi on-line; zdolność do współpracy różnych departamentów w kontekście prowadzenia i egzekwowania procesów Digital'owych);
- Optimize (regularny pomiar i ocena wszystkich sposobów interakcji klientów z firmą, ciągła poprawa, przekierowanie projektów do właściwych właścicieli - business owners).
Z góry przepraszam za to tłumaczenie, ale znalezienie odpowiedników polskojęzycznych czasem wykracza poza moje kompetencje językowe (a czasem ich nie ma)...
Poniżej zachęcam do zapoznania się z rankingiem firm wiodących w adaptacji sfery Digital w wyżej opisanych obszarach. Top 3 - J&J, Merck, Sanofi.
Z góry zaznaczam, że rozpatrywanie tych wyników w odniesieniu do firm w Polsce mija się z celem - to jest ujęcie globalne i mówi jak firmom udaje się dostosować do nowych realiów globalnie.
Główny wniosek jaki mi się nasuwa to kryterium typu Assess, który wyraźnie promuje pozostałe kryteria operacyjne, takie jak Launch czy Accelerate. Należy zatem pogratulować wymienionym korporacjom dobrego Leadership'u i mieć nadzieję że inni CEO pójdą tą samą drogą.
"DIGITAL EXCELLENCE IN THE GLOBAL PHARMACEUTICAL INDUSTRY" - Zachęcam do pobrania pełnego raportu - jest naprawdę interesujący i masz okazję zaskoczyć Twój leadteam.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz